We gaan naar Polen toe

Bijna is het weer zover, IMM 2006 in Polen staat op de kalender. Dit jaar zal van 2 t/m 5 juni 2006 het IMM plaatsvinden in Regietów in de buurt van Nowy Sacz (Polen). Een plaatsje in het zuiden van Polen ongeveer 1440 kilometer vanaf Utrecht. Iedereen maakt plannen om dit jaarlijks Mini Evenement te bezoeken. Voor iedere Mini-freak een must om dit eens mee te maken.

Stichting GO 4 IT maakt dit mogelijk.

Al enkele jaren organiseert Stichting GO 4 IT een tourrit naar het IMM. Verdeeld over 6 dagen rijden we in etappe’s naar het IMM. Iedere equipe is voorzien van een routeboek met daarin een ingetekende route en een uitgewerkte route volgens het Bol/Pijl-systeem. De route is zo uitgewerkt dat het voor iedereen te doen is om zelfstandig naar de volgende camping te rijden. In het routeboek ook enkele tips voor het rijden in het buitenland en telefoonnummers van organisatie en serviceteam.

Al enkele jaren plannen we enkele weken voor de start een bijeenkomst om vragen te stellen en informatie te geven. Ook dit jaar zal deze POOLSE DAG weer gehouden worden om iedereen goed voorbereid aan deze tour van start te gaan.

Op 26 mei is er een camping gereserveerd om de avond voor de start al kennis te maken met de deelnemers. (Let op, deze camping is niet in de prijs inbegrepen). Deze camping wordt tijdig bekend gemaakt voor reservering.

Dag 1. Zaterdag 27 mei. Starten vanuit het midden van het land voor een rit van +/- 240 KM naar Sauerland (D). Na de rit komen we op de **** sterren camping waar alle faciliteiten aanwezig zijn die men zich wensen kan.

Dag 2. Zondag 28 mei. Vanuit deze camping rijden we een rechte lijn naar het Duitse Harz. Een rit van 250 kilometer waar aan het staartje een schitterende tour door het bekende natuurgebied Hoch Harz zal worden gereden. Ons verblijf op de ***** sterren camping zal iedereen de nodige rust geven om de volgende dag uitgeslapen aan dag 3 te beginnen.

Dag 3. Maandag 29 mei. Het mooie voormalige Oost-Duitsland is onvermijdelijk maar een must om door te rijden. We zullen de mooiste plekjes van Thüringen, Sachsen-Anhalt en Sachsen zien en uiteindelijk na 280 KM op het drielanden punt van Duitsland, Tsjechië en Polen uitkomen. De **** sterren camping biedt ons de bekende Duitse luxe.

Dag 4. Dinsdag 30 mei. Na de start zullen we al snel de Tsjechische grens bereiken. Na 250 kilometer met een tour door het voorgebergte van Zelezne hory bereiken we de stadscamping. Een grote *** sterren camping waar we 2 nachten verblijven.

Dag 5. Woensdag  31 mei. Vanuit het centrum van Tsjechië zullen we een lange dag rijden om de camping in het bezit van een Nederlandse familie in Polen te bezoeken. Ongeveer 30 kilometer over de Poolse grens ligt de volledig afgesloten camping.

Dag 6.Donderdag 1 juni. Een rustdag voor iedereen. Er is van alles te beleven op en rond de camping. Tijdens de Poolse dag zullen we diverse tips hebben voor een dag cultuur en recreatie. Hier is onze feestavond met Poolse zang en dans. Natuurlijk zal onze BBQ aan het eind van elke tour ook hier niet ontbreken. In verband met de capaciteit die deze camping, zijn we gebonden aan een maximaal aantal deelnemers. Op de camping wordt een veld gereserveerd met plaats voor 60 tenten en de mini’s moeten dan naast elkaar op het veld gezet worden.

Dag 6. Vrijdag 2 juni. Zoals ieder jaar zal de laatste etappe niet erg lang zijn. De 150 KM zijn vlak en zal binnendoor ongeveer 3 uur duren. Zo komen we ruim op tijd in Regetów aan.

De servicewagen met trailer gaat ook dit jaar weer mee. De onderdelen worden beschikbaar gesteld door Boss Classic uit St. Johannesga. De monteurs hebben de prijzen van de onderdelen die ze gebruiken en zullen tijdens de tour afgerekend moeten worden.

Namens Stichting Go 4 It,

Har van de Vondervoort