Programma Hongarije 2012

De camping in het zuiden van het land is nog niet bekend. Eerste vereiste is dat we, als optie, vanaf Hemelvaartsdag al kunnen kamperen. Al enkele jaren is gebleken dat dit een goede aanloop is om uitgerust op pad te gaan. Langzaam zullen alle deelnemers hier verzamelen en kennismaken met de sfeer van onderweg. Wie al vroeg op de camping is kan al een tijdstip uitzoeken om de Mini te laten keuren bij Classic Mini-center Sjaak van den Bergh.

Zaterdag 19 mei

In verband met de totale afstand naar Balatonfured moeten we elke dag een behoorlijk stuk rijden. Tijdens de ochtend komen we nog bij Classic Mini-center Sjaak van den Bergh voorbij om de Mini ’s die nog niet gekeurd zijn op de brug te zetten. Al snel komen we in Duitsland waar we het Ruhrgebied moeten doorkruisen, het gebied waar Michael Schumacher opgegroeid is, om het onvermijdelijke tegen te komen. Een tochtje met het veerpont dat ons naar de overkant van de Rijn brengt en we in het natuurgebied Siebengebirge belanden. Kort daarna al de camping. Afgelegen aan een meertje kunnen we terugblikken naar de eerste dag.

Zondag 20 mei

Naar verwachting een rustige dag op de Duitse wegen. Hier maken we natuurlijk gebruik van om een flinke afstand te overbruggen. De route is dan ook niet de kortste van de week, dit gebied is voor de rijders die mee zijn geweest naar IMM Duitsland niet helemaal onbekend. Niet dezelfde wegen maar wel bekende namen. Zo komen we door Giessen en nemen vervolgens de noordelijke weg om naar Fulda te rijden. Al langzaam zullen behoorlijke klimmetjes gemaakt moeten worden want we komen in Oberfranken (Bayern).  Daar is ook onze 3e camping. (Even een vergelijking met de tour naar het IMM Duitsland; nu zitten we ongeveer 70 km van de toen laatste camping af. De laatste dag van de MDT, Mini Duitsland Tour van Go4It).

Maandag 21 mei

Een rit door Rijnland/Pfals. De bergen wisselen zich af met bossen, zonder dat je het in de gaten hebt klim je al naar 1000 meter hoogte. Over bochtige wegen hebben we niet te klagen en de handschoentjes mogen uit het kastje. De route is deze dag niet te lang omdat we ´s avonds een speciaal programma hebben. Waarom deze dag? Op 22 mei viert Sitchting Go4It het 10 jarig bestaan. Het kon niet mooier uitkomen dat dit midden in de tour zit! Mede door de eerste lange dagen en het intensieve programma deze avond hebben we besloten...

Dinsdag 22 mei

...een rustdag in te plannen! Op deze dag mag iedereen uitslapen en de beentjes strekken in deze schitterende streek.

Woensdag 23 mei

Fris beginnen we aan de 4e rit. Nog even inkopen doen in Duitsland en dan de Tsjechische grens over. Hier valt het niet mee een juiste route te vinden. Mede door de jaren achterstand zitten we in een nationaal park waar de tijd stil heeft gestaan. De onberoerde natuur is wild en uitgestrekt. Veel variatie in wegen is er niet maar het is indrukwekkend om te zien hoe de mensen hier leven. Eenmaal in de bewoonde wereld zijn we al snel aan de grens met Oostenrijk.  Op de camping is er na een korte rit voldoende tijd om te genieten van het grote subtropisch zwembad.

Donderdag 24 mei

De start voor de tour door Oostenrijk. Leer het Nieder Österreich kennen. Je zou bijna sneeuw en hoge bergen verwachten. Nee, Oostenrijk is hier erg vlak, je rijdt over een plateau. Om Wenen te vermijden maken we een ruime bocht en komen uit in een bosrijk en bergachtig gebied. Het einde ligt afgelegen in een natuurgebied. De camping gelegen aan een meer nodigt uit voor een frisse duik voordat we deze avond afsluiten met een gezamenlijk avondeten.  Gezellig natafelen aan de bar om de laatste etappe naar het IMM 2012 door te nemen. Na 10 jaar Go4It zullen we nog lang in de nacht napraten over de vele herinneringen van de afgelopen jaren.

Vrijdag 25 mei

Het is alsof er geen andere weg naar het Balatonmeer is al de autobaan. Met slechte TomTom-kaarten en een beetje richtinggevoel kom je er ook. Alsof er maar éém weg binnendoor is. We komen door dorpjes en gaan over kleine weggetjes, zien een treinspoor wat niet op een kaart te vinden is. Maar alle wegen leiden naar het IMM 2012. Zoals altijd zijn de laatste loodjes het zwaarst. Het laatste stukje komen we niet verder dan een hoofdweg die niet op de kaart staat. Niet helemaal erg want dan zijn we snel bij ons doel. Camping BalatonFured is een geheel afgesloten camping waar we ons eigen feestje hebben. Deze camping wordt alleen bewoond door Mini-rijders . Bekijk de video en je ziet hoe groot de organisatie dit evenement opgezet heeft. (Kijk wel even door de blaadjes heen, deze zitten in mei weer aan de bomen). Met de organisatie is een centraal gelegen plaats besproken, aan de rand van het classic en mix-Mini terrein. Zo zijn we zeker dat we allemaal bij elkaar staan en met een gezellig feest  dit Jubileumjaar af kunnen ronden.